Måndag

Så var det måndag igen. Veckorna bara springer förbi och om exakt en månad är det jul!
Jag började dagen med att gå upp lite för sent. Men jag hann både duscha och komma i tid ändå. Väl på jobbet hade vi väldigt mycket att göra. Måndagar är ju stressiga som det är, men nu hade vi dessutom haft en kolikhäst under natten som skulle ledas varje timme. Det händer ju tyvärr att hästarna blir sjuka, och då får man göra det bästa av situationen och inse att man kanske inte är klar och kan gå på utsatt tid. Det är ju ändå ett val man har gjort att jobba med hästar, och det är väl också det som är en del av tjusningen - att ingen dag är den andra lik. 
Vid 13.30 kunde vi gå på lunch efter att ha stressat som idiotas sista timmen. Tur att det bara är en av fem dagar som är såhär! :) 
Gav oss lite extra att göra genom att välta kärran.. Hehe! 

Hade lektioner som vanligt på eftermiddagen, vilket gick bra. Första gruppen fick ta "vita hästen" på teorin, grupp två hade ridning och övade att rida på volterna. Ponnysarana var först lite sega men sen fick eleverna fart på dem. 
Avslutade med hoppning för Storhästgruppen. Det gick strålande bra och tillomed mackan och farchie (archie med fart = farchie!) hade eld under tassarna! 

Imorgon är det tisdag och lön! Så jävla fett! Jag jobbar som vanligt och sen har jag lektion för Hedda och sessan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0