Myssöndag

Den här dagen blev verkligen en riktig myssöndag. Jag var i stallet ganska tidigt imorse för att hjälpa till lite med en ponny. Det gick väldigt bra och jag hoppas att både ponnyn och ryttaren var nöjda! 
Därefter gjorde jag iordning Missan och så tog vi en riktig mystur ut i skogen. Vi skrittade mest men travade lite också. Dock höll det på att bli tårta av allt när Missan fick syn på massa skräp i krönet av en backe. Hon tvärvände och tog galopp nerför.. Och där satt jag på långa tyglar. Vad lärde vi oss av det? Lev som vi lär, aldrig långa tyglar i skogen. Dessutom var stigbyglarna som Annie bytt till pyttesmå så jag hade knappt fötterna i heller.. haha bra start på den skogsturen. Med sötvlar är det inga problem, men idag blev det jobbskorna och de är något bredare om man säger så. jaja, det gick bra och resten av rundan var supermysig. 
Jag fixade lite med Missan och hennes grejer, och sen tog Felicia en långrykt på prinsessan. Nöjd tjej och nöjd prinsesshäst!
 
Åkte hem och mötte upp Carro så jobbade vi lite med projektet inför nästa vecka. Tror nog vi fick ihop att ganska bra upplägg! 
Därefterbar det av till Åkersberga där det bjöds på farsdag-middag hos farmor och farfar med kusinerna. God mat som vanligt och trevligt sällskap. 
Väl hemma igen har jag jobbat lite inför en teorilektion imorgon. Ska ha hoppteori för första gången i mitt liv, så det krävdes lite planering så att säga. Men det blir nog bra det med. 
 
Nu ska jag hoppa i säng. Klockan ringer 05.00 och då väntar en morgonjogg. Bästa sättet att starta dagen. Sen jobbar jag 07.30 - 18.30. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0