Äntligen måndag

Måndag är utan tvekan min favoritdag. Känns så himla konstigt att skriva så  eftersom måndagar alltid har varit veckans värsta dag under många år i skolan. Även för ett år sedan var måndagarna jobbiga eftersom jag hade lektioner med både vuxna och barn. Jag kände mig ganska obekväm i rollen som instruktör och var tvungen att planera flera dagar i förväg för att inte drabbas av fullständig panik över vad eleverna skulle få göra på lektionen. Idag är det just lektionerna som gör att jag älskar måndagarna! Alla härliga elever som kommer vecka efter vecka, oavsett väder och vind, med samma positiva inställning till dagens lektion och jag får arbeta med det jag älskar mest medan de sysslar med sin hobby!
Först flyter stalljobbet på bra. Även om det är mycket att göra så har vi ett ganska bra flow. Vid halv fyra börjar första gruppen med helt nya nybörjare som bara har gått på ridskola i några veckor. Det gör framsteg varje vecka och börjar förstå mer och mer hur man manövrerar en ponny. 
Direkt därefter kommer ett gäng elever som rider sin andra termin nu. Där rider alla ordinarie elever numera utan ledare, och gör det riktigt bra. Den största utmaningen med den gruppen är att hitta rätt ponny till varje elev. Men so far har det gått prima ballerina! 
Sist ut för dagen är min Storhästgrupp, ett gäng glada vuxna som sprudlar av energi och positivitet och verkar tycka allt vi gör är roligt, oavsett det är teori, skänkelvikningar eller hoppning. 

Nä, måndagar i stallet är svårslagna! Idag avslutade jag dessutom dagen med att låta pärlan Elton rasta sig lite lös i ridhuset. En ordentlig rykt och lite bentvätt hann vi med också innan jag åkte hem vid 8. 

Helgen har också varit bra, med kurs i lördags för märkesdomarutbildning och ponnyprojektet i söndags. 

Avslutar dagen med ett leende på läpparna. Älskar trots allt mitt jobb, även om det tar emot att klafsa ut i leran på morgonen. Det finns så mycket annat som väger upp! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Konstigt inlägg denna sorgliga måndag.

2014-10-21 @ 10:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0