Frustrerad

Elton fortsätter vara en riktig stjärna, men tänk hur mycket bättre det skulle bli om piloten kunde rida också.. 

Efter gårdagen så insåg jag att jag måste börja rida igen om det någonsin ska bli nå bra av något. Sagt och gjort, idag red jag på lektionen på kvällen på Jesus (Sammy). Hade bestämt mig innan för att jag, oavsett vad, skulle bibehålla en positiv inställning. Det höll som vanligt i typ en kvart. Hästen är säkert jättetrevlig, på riktigt! Men när piloten inte gör ett enda rätt blir det himla svårt. 
Blir mest så frustrerad och besviken på mig själv. Att jag ger upp. Kastar in handduken, och blir så ledsen över att jag är så jävla värdelös på det jag älskar mest
Tänker hela tiden på hur jag ska göra till våren. Känns ju inge kul när det bara går dåligt...

Avslutade iaf dagen med en rykt- och mysstund med Elton. Världens goaste <3 Blev väl på lite bättre humör då, och överväger att springa bort resten av frustrationen imorgon bitti. 




Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som att du skulle behöva lägga undan kraven och måstena du lägger på dig själv. Ridning är svårt men det är ju det som är så roligt!

Försök hitta EN sak varje pass som faktiskt gått bra - det kan vara så simpelt som att du faktiskt kunde ställa hästen korrekt....den nivån har jag varit på och är ibland fortfarande när vi har en dålig dag... :)
Du kommer märka att sakerna som blir bra blir fler och fler! Och som sagt, försök att släppa prestationsångesten och bara ha skoj! :)

2014-10-24 @ 10:04:08
URL: http://lilatiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0