Sitta snett

Som ni kanske vet så har jag alltid haft problemet att jag viker mig i vänstersidan. Man ska inte bortförklara sig, men det har att göra med att jag är sne i bäckenet. Micke har knäckt det rätt flera gånger, men jag har väl gått med det så länge att det hoppar tillbaka ganska snabbt igen eftersom jag inte själv kämpar för att det ska hålla sig på rätt plats. Första gången han knäckte mig så frågade han Annie om jag bara kunde rida i ena varvet. Ja, jo det stämmer ju. "Viker hon hela vänstersidan?" Ja det kan man väl säga.. 
 
Det har blivit bättre eftersom jag är så medveten om det nu, men det är ju långt ifrån rakt. 
Hur som, för några veckor sedan så bildgooglade jag och Chris på en ponny på jobbet, eftersom ett barn istallet hade sagt att det kom en bild på mig och Gabbe om man googlade på den ponnyn. Sen fick jag för mig att jag skulle googla på mig själv, och ganska tidigt bland bilderna så dyker denna fantastiska bild upp:
 
Alltså.. På riktigt? hur snett kan man sitta egentligen på en skala mellan ett och tio? Elva, minst! 
Pinsamt kan jag säga att det var när jag hittade bilden.. Men jag är ju som sagt medveten om problemet och jag har en "anledning" till det. Men jag ska verklilgen sätta ordentlig fart på min egna träning och träna upp båda sidorna så att jag är så liksidig som möjligt styrkemässigt när jag väl sätter igång och börjar rida igen! För att bäckenet är snett blir ju inte bättre av att jag är mycket klenare i musklerna på vänster sida.
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Tvärar bra men ryttaren har tappat linjen... :*

Svar: förstår inte alls vad du menar.. :D
StallKarro

2014-09-08 @ 18:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0