Inte på topp

Jobbat as usual dagen lång. Det fina vädret gjorde att arbetet flöt på bra och jag kunde rida QD ett pass på eftermiddagen. Sandra borstade honom så att jag bara kunde klä på honom grejerna och inte behövde vara borta från jobbet så mycket mer än den timmen jag hade kommit tidigare på morgonen. Jag skrittade ut en sväng först och sen red jag på utebanan. Det var QDs premiärtur där och han uppskattade verkligen inte underlaget... I traven kändes han helt okej, men galoppen var kaos.. Han sa helt enkelt upp sig, ringde facket och tyckte vi kunde gå hem på en gång.. Vet inte riktigt vad det är, mer än att det är något som stör honom? 
Ska träna honom för Annie imorgon i ridhuset, alltså annat underlag så ser vi om det blir någon skillnad! 

Mina duktiga tjejer Sandra och Clara borstade QD på kvällen så fixade jag ordning på utrustningen. Det gjorde att vi åkte från stallet redan kvart i sex! 

Imorgon är det som sagt träning, men innan det ska jag döma märkestävling. 

Hästen som inte vill vara med på bild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0