Klubbmästare

Så var det ju då dags för KM i hoppning idag. Jag var först ut med Elton och han skötte sig så bra som bara han kan! 
Vad dom var annorlunda idag jämfört med våra vanliga klubbhoppningsr var att framridningen var lite mer självständig, vilket ju passar Elton bra som ändå behöver lite plats att kunna få upp lite fart på. 
På banan blev han nästan lite het och bjöd väldigt bra mot hindrena. Grundomgången blev felfri utan några problem alls. Även i omhoppningen kändes han väldigt säker och bjöd riktigt bra. Vi vågade tillomed svänga lite snävt ;) 
Det hela slutade iaf med en vinst i KM, bara sekunden före mamma :p 
Det roligaste var att Elton verkligen verkade uppskatta hela tillställningen. Han har ju en tendens att verkligen stänga av och vara som en robot. Han gör vad man ber honom om men inte med glädje utan för att han är snäll. Men idag hade han en helt annan inställning och tyckte verkligen det var ROLIGT! 

När tävlingen var över så red jag Jasper en sväng i ridhuset. Det var två andra som var där och tränade samtidigt, och så rätt mycket mer folk än vad joppe är van vid till fots. Han var lite spänd och taggad över lag, men det var överkomligt och han kändes hela tiden ridbar ändå! Annars har han ju varit helt avstängd när han är spänd, men idag var det mer på ett taggat sätt. 
Jag red en stund och han kändes helt okej. Men så helt plötsligt när jag rider i galopp så flyger han rätt upp i luften..! Var helt säker på att jag skulle åka i backen, men jag höll mig kvar. Riktigt nära var det, men balansen var på min sida idag! 
Efter det blev han dock ganska fin! Åtminstone i trav, vi provade bara lite galopp åt varje håll efter den incidenten :p 
Lilla tokhäst! Men egentligen är det otroligt att han hållt sig så bra på marken hittills. Jag menar han är ändå bara sex år och har rätt mycket nerv i sig! Det är tur att han är så gullig ändå. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0