Tisdagstrim

Nu gäller det för mig att inte få för högs förhoppningar till morgondagens lektion.. Men med tanke på att jag ridit jasper varje dag nu i en vecka så hoppas jag såklart att det ska ge något litet iaf! Det behöver inte vara riktigt så svårt imorgon som det brukar på onsdagar.. 
Idag red jag honom en sväng innan lunch. Han kändes faktiskt riktigt bra. Lite spändare i början än igår, men då gick han å andra sidan lektion också igår kväll. Så det hade ju verkligen kunnat vara mycket värre idag än vad det faktiskt var. Så även om han var lite spänd så var det ganska ridbart. 
Jag värmde upp honom en relativt lång stund så att han verkligen skulle få chansen att andas ut, och sen struntade jag i att rida upp honom till "bodypump". Vi nöjde oss med yoga idag. Flyttade lite undan skänkeln, vilket går väldigt bra undan höger men svårare undan vänster. När jag red mot spegeln så kunde jag ändå förstå lite varför. Han vrider ju höger bak väldigt mycket (så mycket att den hoven måste skos om betydligt oftare än övriga tre..), och antagligen av en anledning liksom. Han vill ju inte riktigt sätta det bakbenet under sig, men framförallt vill han inte flytta ut det. Han är ju absolut inte halt, bara betydligt klenare i det benet. 

Imorgon blir det lektion och jag håller alla mina tummar för att det åtminstone kan vara hälften så bra som idag!! 

Världens bästa ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0