Maya och HK

Jobbat som vanligt och red Maya innan lunch. Hon inledde med att vara superpigg, vilket bara är bra eftersom hon inte riktigt har visat ännu att hon har det där go'et i sig. Jag har mest fått rida med rösten de tidigare gångerna, men nu verkar det där med att skänkeln betyder framåt falla på plats också. Vi kunde tillomed fatta galopp i båda varven utan draghjälp! Vilken superstar hon är den där Maya! 

Nu på kvällen har jag varit på hogsta och ridit fina QD, eller HK som Lollo kallar honom ;) 
Han kändes ganska bra efter en stund. I början var han lite stel, och då har jag så lätt att falla tillbaka i gamla dåliga dra-i-tygeln-vanor. När jag väl är där har jag svårt att släppa det, men efter en stund blev det riktigt bra. Det svåra är att han vill lite mer än vad han klarar av, vilket gör att traven bara blir stor och han fallet isär. Men med mer styrka kommer det bli strålande bra! 

Imorgon ska jag till banken på morgonen och skriva på massa papper. Sen ska jag försöka hinna ut till QD innan han går ut i hagen. På kvällen blir det lektion på ridskolan som vanligt också! 


Bästa utsikten en tisdagskväll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0