HopparN

Gofrulle (autokorrekt försöker byta ut det till GI-frukost.. Absolut inte samma sak!) blev det, men inte så mycket städning.. Hehe tiden bara flyger iväg.
Åkte iaf till Kersö där Raggan skulle få hoppa lite. 
Värmde upp henne först och hon kände ganska bra. Bjöd på framåt, men då måste jag bara komma ihåg att stämma av.. ;) 
Vi började med lite travbommar där det blev bra när jag kom ihåg att stämma av och inte släppa iväg henne. Även lite galoppbommar blev det, där vissa blev väldigt bra och andra inte riktigt lika bra hehe.. Kom vi inte helt rätt in så blev det hej kom och hjälp mig, men när jag hade henne i ramen och vi fick en lagom galopp då blev det bra. 

När vi sen började hoppa så startade vi med en tre-studs. Hon hoppade väldigt snällt alla gånger och det kändes hela tiden väldigt säkert. Dock hoppade hon ganska platt (utan så jättemycket rygg) i studsen, så då var jag ju med på det efter ett par språng. 
Hinderpersonalen (hehe mamma och Maria 😘) byggde sedan om till en 5,5a. Då började hon minsann ta i och hoppa med ryggen! Haha var inte alls beredd på det, så först sprången blev verkligen tjottahejti! Men sen blev det mycket bättre och vi höjde upp oxern så den låg på typ 80-90 cm isch. Jag har lite dålig uppfattning om höjden bär jag sitter till häst, men enligt mamma som stod på marken så låg det där någonstans. 

Raggan var verkligen hur snäll som helst, inte en tendens till att hon skulle stanna eller hitta på dumheter! Riktigt roligt var det också! 
Maria kan verkligen skratta sig lycklig åt sin fantastiska allroundhäst som går på 70% i st Georg och hoppar riktigt bra. 

Nu har jag ett par dagar framför mig då jag verkligen inte har en blekaste aning om vad jag ska hitta på.. Inga hästar att passa och inget jobb att sköta.. Vad gör man då på semestern? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0