Stalljobb är inte enformigt..

För några veckor sedan fick vi i personalen fylla i en enkät från Arbetsmiljöverket. En av frågorna var om jag upplevde mitt jobb som enformigt. Alla vet ju att stalljobb inte är det mest varierande arbetet man kan komma på. Samma rutiner varje dag, och det främst för hästarnas skull ju. 
Hur som, jag svarade ju såklart ja på den frågan. 
Hade det dock varit idag jag fyllde i den enkäten så hade jag absolut svarat nej..! 
Vi höll nämligen på att lägga lite grus vid ingångarna till hagarna idag. Lollo körde  traktor och Annie och jag skottade. 
Första två lassen gick bra, traktorn lättade lite i bak när hon skulle tippa av sanden men det gick bra. Tredje lasset däremot var lite tyngre, och man skulle kunna säga att traktorn lättade lite extra i bak.. 

Haha, på Volange är åtminstone ingen dag den andra lik, det är ett som är säkert! 

Hade lektion för Hedda efter jobbet och satte mig sedan i köerna ut till hogsta. QD gick från vildhäst till prins under den tiden jag var där. Haha han ser alltid ut som ett härke från Närke när han kommer in från hagen, så det är tur att det är lätt att få honom blank igen ;) 

Imorgon är det jobbelijobb och så lektion på kvällen. Sista onsdagslektionen den här terminen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0