En chans jag inte borde kunna tacka nej till

Jag har fått en chans till något helt otroligt. En chans. En möjlighet. Ett erbjudande. En chans, men också en sådan jäkla chansning. Det kan gå vägen, men det kan också skita sig totalt. 
 
En del av mig kan inte annat än säga ja, hjärtat vill det här så otroligt mycket. Samtidigt jobbar hjärnan stenhårt för att väga för- och nackdelar, räkna tid och pengar. Tänk om det skulle funka, jag skulle kunna ha så många roliga år framför mig. Men skulle det visa sig efter ett tag att det inte går, då skulle hjärtat gå i tusen bitar och rent mentalt skulle det blir riktigt jävla skitjobbigt. 
Skulle jag tacka ja så kommer alla mina besparingar få gå till den satsningen. Pengar som var tänkta att lägga på en långresa någon gång i livet. Eller en ny bil. Eller ett hus. What ever, det kan vara värt det! 
 
Jag ska fortsätta fundera. Fortsätta väga fördelar mot nackdelar. Fortsätta räkna tid och pengar. Men ändå lyssna på hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0