Lektion

Bästa QD var kung idag! Fina fina hästen ❤️ 
Red ju lektion för Annie på honom idag. Han vilade igår, vilket gör att han är lite trutig och tung i kroppen till en början idag. Det kräver lite längre uppvärmning och lite mer fokus från min sida. 
Har ju tänkt om lite i min värmning. Eller egentligen jobbar jag på samma spår med skrittövergångar, men jag har börjat skrittjobba honom lite mer innan jag sätter igång i trav. Det har gjort att han är något kortare i kroppen redan när jag börjar trava, och jag tänker mig att det sliter något mindre än när han är lång som en solnedgång och hamnar lite på bogarna. 
Jag fick lägga mycket fokus på att ha honom rakt under mig, att han svängde för lätta hjälper och försöka rubba takten lite. Han måste också hela tiden vara mjuk och lätt i handen. När jag vill ha lite mer bakben så försvarar han sig med att bli lång så fort jag lägger på benen, men mot slutet häll han sig kort och bärig oavsett vad jag gjorde med benen! 
Traven var utan tvekan höjdpunkten idag, där kunde jag reglera honom och ha honom mellan hand och skänkeln! 

Så skönt att Annie kunde komma och hjälpa oss, nu känner jag mig lite lugnare inför tävlingen nästa helg! Imorgon ska stjärnan få komma till vällingby och så ska vi träna program för Annie på söndag. Bästa Annie har också lånat ut sin bil så jag kan körs honom imorgon, eftersom vår nya bil fortfarande inte har kommit (den skulle ha kommit i januari..) och ingen av de vi har nu har dragkrok. Vi har ju dessutom sålt släpet, men tack och lov fick jag låna Louise släp! Allt löser sig, det gör det alltid! 
Kommer till stallet och möts av detta.. 
Efter att ha irrat runt i hela Ålsten så fick jag iaf köra finbil hem 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0