Prinsessan på ärten

Lilla yster har fortfarande ont i tassen, helt klart en liten prinsessan på ärten det där. Hon fick ju då såklart vila idag också så håller vi tummarna att hon är på benen igen imorgon. 

Hade en privatlektion på förmiddagen med tre elever som gick bra. Direkt efter hade Sandra gjort iordning ponnyn Lava till mig så red jag, erkan och Chris en stund i ridhuset. Jag red ju Lava när hon kom i augusti/september, men sedan dess har jag inte ridit henne alls. Hon har dock inte riktigt skött sig så bra på lektion, och framförallt inte velat gå i höger galopp. Så dagens fokus var högergaloppen, och även om det blev några felfattningar ibland så var hon duktig! Vid något tillfälle fick vi högergalopp tre försök på rad! Det gäller att inte ha för höga ambitioner ;) 
Jag gillar den ponnyn, tycker hon är så himla ball! 
Hade en till privatlektion efter lunch och sen var det bara min vanliga torsdagsgrupp kvar innan jag slutade. 

Red sen en stor brun häst på lektionen och det var riktigt kul! Även om det kanske inte gick så bra hela tiden så var det roligt, och det är ju det viktigaste! 

Imorgon väntar en jobbdag och sen ska jag rida lektion för Annie på QD på hogsta! 


Bild på lava från i höstas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0