Yster

Lilla Ester yster tappade en sko häromdagen och har varit lite öm i hoven. Idag fick hon en ny sko, men tyvärr var hon fortfarande lite öm i tassen så hon gick gå in igen efter 10 minuters lektion :( stackars liten! Nu får hon faktiskt krya på sig snabbt här! 

Inget ont som inte har något gott med sig - jag kom ju ut till QD en halvtimme tidigare än planerat. Han tyckte jag kom och störde mitt i maten, och dessutom hade han fått gå ett ordentligt pass igår. Så han var lite trött i kroppen och krävde lite övertalning, men när 7meters spärren släppt så blev det bra. Jag jobbade bara med att han skulle vara avspänd, trava med små steg och bara följa med mig hela tiden. Men som sagt, efter en stund blev det bra och då kändes han faktist himla bra. Lätt i handen, mjuk i sidorna och framme för skänkeln utan att ta i så han spyr! 

När jag hade ridit så ägnade jag alldeles för lång tid åt att bara stå och mysa med honom, så jag landade innanför dörren för bara en liten stund sedan ;) Så är det när man har världens bästa kompis! 

Imorgon ska han få vila och på fredag kommer Annie ut så ska jag rida lektion för henne! Det behövs verkligen just nu! Även om han känns bra så måste vi göra det lite stadigare bra. På söndag ska vi ju också åka till vby och rida program så det blir nog ett bra upplägg. 


Finaste kompisen ❤️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Villa bloggar läser du? :)

2015-03-26 @ 11:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0