Tävlingsdag

Så var dagen för min och QDs planerade LA debut över, och inte fan har vi debuterat LA. QD fortsätter vila sig i form och jag fick hänga hela dagen lång i sekket. Eller inte riktigt, jag smet iväg en stund för att longera Ester och rida ut i skogen på gabbe med Stella och Missan. Så himla roligt och mysigt! Alltid roligt när man får sällis av Stella! och bortsett från att gabbe gjorde en riktig tvärnit från galopp (han fick syn på en människa i skogen..) så skötte hästarna sig riktigt bra. Vid sista uppförsbacken lättade jag bara på tygeln och lät gabbe bestämma farten. Alltså den känslan när man bara släpper på, ni vet när det går så fort så det känns som att tiden bara står stilla. Haha det är tur att gabbe och missan är så snälla, annars hade man ju aldrig kunnat göra så! 

Åkte till QD på kvällen, men kom dit så sent  så vi tog bara en promenad och en lång gräspaus. Hade som plan att åka ut på förmiddagen, eftersom Annie hade ordnat så att tävlingsryttarna skulle komma och byta av mig med kontrollräkningen. Men ingen kom, och jag har ingen lust eller ork att tjata på dem. Så det blev ingen tropp till hogsta på fm, vilket då alltså innebar att min stjärna inte riktigt kunde få den motion han egentligen hade behövt. 

I övrigt så flöt tävlingsdagen på bra. Mamsen slog till med en sistaplacering i Lb:2, vilket såklart var jätteroligt. Egentligen får man ju bara fira med skumpa om man vinner, men för henne var det ju en vinst så skumpa skulle det bli. Dock missade jag det eftersom jag åkte till stallet.. 
Min lilla elev Hedda med sessan var också och tävlade fast i bogesund, och de slog till med en vinst i Lc på 66%. Superroligt!! 

Gosisarna gabbe och Missan. 
Stella och Missan
Och så gräspaus med min superstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0