Tröttmössa

Lördag och söndag hängde jag hos min fina kompis QD. Vi promenerade och longerade lite. I lördags kväll var jag hos min farfar som fyllde 75 år. När jag blir 75 vill jag vara som honom! Fortfarande älska att gå till jobbet ett par dagar i veckan (ja, han jobbar fortfarande i butik), vara fysiskt aktiv genom löpning och skidåkning, resa några gånger om året och spendera mycket tid med mina barnbarn (som numera är mer eller mindre vuxna). Helt klart en av mina största förebilder ❤️

Söndagen började som sagt hos QD. Åkte upp till ridskolan sen och tog lilla yster på lina innan jag hade lektion för Hedda och sessan. 

Idag var första dagen med en anställd mindre, men det flöt på bra. Vi var klara med hela stallet innan frukostrasten. Dock misslyckades tidsoptimisten rejält när det var krattning av baksidan. Hade krattat klart allt till 13 då det var lunch. Bara det lilla problemet att jag hade 15 stora högar med hö att slänga. Det tog lite längre tid än väntat, så 13.30 kunde jag gå på lunch och 14.00 måste vi börja ta in hästarna för att de ska hinna äta innan första lektionen. 

För övrigt är jag helt sjukt trött just nu. Igår somnade jag 18.30 och vaknade vid 06 imorse. Hann drömma helt sjukt mycket, bl.a om vår gamla kamrat pyret, ringorm, städning och allt däremellan. 
I natt kommer jag väl drömma om min ridning inför hösten? Typ det enda jag funderat på idag.. :p eftersom jag ska jobba onsdagkvällar så kan jag ju inte rida lektion då, och torsdagar blir så sent när lektionen är 20-21.. Vill ju rida för Annie eller Lollo och då är det ju de enda alternativen.. Och annars måste jag ju säga upp båda mina lektioner och det vill jag ju inte.. Beslutsångest dubbeldeluxe! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0