Tre hästar senare

Klockan är snart 14 och jag har hunnit rida tre hästar och haft två lektioner. 
Jasper var först ut imorse. Inte riktigt lika bra som igår, men jag vet att jag rider dåligt under tidspress så han blev lite spänd. Men vi kunde rida ur det och fick ändå en ok känsla. 
Två hopplektionen efter varandra där alla elever satt kvar, och därefter fick Wappe gå ett pass. Det var väldigt roligt och han kändes helt okej. Jag måste ju rida honom lite som jasper, alltså fokus på avspändheten, men skillnaden är att hos Wappe får man inget stöd alls i handen. Men det blev bättre efter en stund. 
Avslutade med capriccio som fick träna på att fatta höger galopp. En gång sparkade han i väggen, men sen skötte han sig strålande bra. Hade väl ingen kalasbra känsla, men det var inte det viktigaste idag. Han skulle bara skritta, trava och galoppera på mina hjälper, vilket han gjorde och då får jag vara nöjd med honom! 

Nu ska jag svida om och åka in mot friends för att se kvällsshowen med pellen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0