Trött på att komma sist

Dagens tävling gick faktiskt väldigt dåligt. Jasper sköter sig bra, men jag rider så jävla dåligt. När man kommer ut från banan och undrar vad i helvete man höll på med där inne. Och resultatet säger verkligen allt om hur illa det var idag - hela 55 ståtliga procent. Med en fyra på lösgjordheten och en femma på ryttaren. Inget man skryter om direkt. 
Är så trött på att alltid komma sist. Jag skäms över att ständigt göra så fruktansvärt dåliga resultat, vilken häst jag än sitter på. Jag har så många timmar bakom mig i sadeln så det borde inte ens vara möjligt att vara såhär dålig. Jag har ridit så mycket, tävlat så mycket och ridit så många olika hästar så det borde vara så mycket bättre än vad det är. 
Enough is enough. Ger upp tävlingsbiten och rider i skogen istället. Det värsta som kan hända där är att man trillar av. Jasper förtjänar någon som kan ge honom lite framgång. Han förtjänar att få stå som vinnare, inte att stå sist i en resultatlista i en jävla Lb klass. 

Kommentarer
Postat av: Kristin Vettorato

Kan det inte "bara" vara att du har så höga krav på dig själv som gör att tävlingsbiten inte går i lås?
Vad jag kommer ihåg så hade du bra ryttarkänsla! Ge inte upp!
Kram

2015-11-01 @ 21:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0