Laddar för tävling

Tränset är putsat, hästen är trimmad och allt är packat! Imorgon åker vi till Västerås för tävling. 
Vi har haft tävling hos oss idag med MsvB och MsvA. Lollo red första klassen så jag piffade till gabbe innan start. Bortsett från några missar så såg han riktigt fin ut. Ska jag vara ärlig så tyckte jag att de fick lite dåligt betalt om man jämför med tidigare starter. Men så är det ju med den här sporten, och det är kanske en del av tjusningen också. 
Maria och raggan startade andra klassen och slog till med en vinst! 
Själv har jag jobbat i stallet hela dagen, fikat alldeles för mycket och red min fina stjärna när tävlingarna var slut. 
Joppe var faktiskt riktigt fin idag. Jag hade glömt min sporrar hemma så jag fick låna ett par av Lollo som var med en rund, rörlig, kula på. När jag vågade hålla benen intill så gick han riktigt bra. Känns som ett najs genrep inför morgondagen. 

Startar kl 12 imorgon, så vi åker väl runt nio. Dock ska vi fodra redan vid halv sju eftersom det är märkestävling i stallet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0