Odödlig

Har hållit igång sedan 6.30 imorse och landade hemma igen vid strax efter 22. Dock helt fruktansvärt pigg! Vet att jag kommer vara dom ett vrak imorgon kväll, för att inte tals om vad jag kommer vara på fredag eftersom morgondagen blir likadan, men vad gör väl det?
Jasper levererade som vanligt! En sån stjärna han är alltså. Idag lärde han sig gå i skänkelvikning, som om han aldrig gjort annat. Att han dessutom är så otroligt rolig att rida gör inte saken sämre. Fina fina kompis ❤️
Efter jobbet bar det av till Kersö där raggan fick gå dressyr på utebanan. Hon var lite tjorvig i början men blev mycket bättre på slutet. Kul att få rida en sån häst också, som verkligen kan sina saker och jag kan träna på mig själv! 
Tillbaka till ridskolan för att rida lektion istället för mamma, den här gången på lilla långöra för Lollo. Det blev lite kontrast mot joppe, ester är liksom hälften så stor som jasper.. 
Men det gick också väldigt bra! Det är svårt att rida med nio andra när man är van att vara två, Max tre. Men man måste ju öva på det med och det är bara göra det bästa av situationen. Långöra var iaf riktigt duktig, och även hon kunde springa på sniskan! Efter några gånger både på sniskan och på tygeln..  
Hade lätt kunnat rida fyra hästar till när Ester var klar vid 21.30, men tyvärr måste man visst sova också.. 
Imorgon tidig uppstigning och avgång från Melonas 06.15 till Kersö. Raggson ska hoppa innan jag åker till jobbet! Häst är verkligen bäst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0