Fredag

Tungt kan man helt klart säga att det var att gå upp imorse.. Jaja, upp och hoppa! Började ju tidigar en vanligt eftersom jag behövde gå tidigare för att åka till Kersö. 
Jasper fick gå lektion på förmiddagen, vilket inte alls gick bra. Han är spänd, jag blir livrädd att han ska explodera och det hela blir bara en jätteond cirkel. Vi hade lite bommar framme som vi travade över, med Collin som draghjälp. I trav slappnade han tillslut av, men i galopp är han fortfarande som en bomb. 

Efter jobbet åkte jag som sagt till Kersö för att rida raggan. Raggson var duktig, men piloten var riktigt dålig i början. Men när piloten väl skärpte till sig och började rida lite ordentligt så blev det bra! Hon är härlig raggan, en sån där häst där tiden bara springer iväg när man rider och man måste lägga band på sig själv för att inte rida för länge! 

Imorgon blir det hoppning med raggan på morgonkvisten. Mamma följer med som banpersonal, och känner jag henne rätt så kommer hon erbjuda dig frivilligt som försteryktare också ;) 

Nu ikväll var pellen här också, och hade spontant med sig ett paket till Moi! En superfin plastrongnål med världens bästa rim till 😍 bästa bästa! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0