ledig = jobba lite

Röd dag innebär ledighet. Det var klubbtävling i stallet, men eftersom jag och Pellen tränar oss i form (vi byter ju inte direkt häst så som vi byter strumpor för att få tävla ;) )så skulle ingen av oss delta. Vi var dock uppe iaf för att kika på kidsen och våra tävlingskamrater. 
Dock hade en vattenkopp fryst och gått sönder under natten så det var vatten i hela mellanstallet... Vi fick helt enkelt hjälpa till att mocka lilla stallet och tömma de spiltor vars bäddar var helförstörda av allt vatten. Men hellre göra det idag än att sota för det imorgon!
 
När tävlingen var klar så longerade jag Jasper en stund i ridhuset. Idag var det inte bara huvudet som var som ett popcorn, utan hela han var överallt och ingenstans. Han hade dock turen att få vara i hagen hela dagen (de andra var tvungna att vara inne för annars fryser allt vatten), men nu när han går med Love så rör han sig inte riktigt lika mycket. Jasper och Love leker en hel del, men det är trots allt ganska stillsamma lekar om man jämför med när han gick med 15 ponnyer - på gott och på ont! Han kommer ju inte längre in med sår över hela kroppen ;)
Det var nog bra att han fick röra lite på sig iaf, annars hade det kunnat bli lite väl roligt imorgon.. 
 
Jag och pappa var förresten på en lite utflykt igår för att uträtt några ärenden. Jag fick bland annat en ny dator eftersom min gamla verkligen inte funkade alls. Allt jag skrivit det sista året har ju liksom kommit från telefonen eller paddan, men det är ju så mycket skönare att skriva på ett riktigt tangentbord. Dessutom har jag kunnat göra ett ryck och uppdaterat ordentligt på klubben och ridskolans hemsida. Det går ju att göra från datorn på ridskolan, men den är så gammal så webbläsaren klarar inte riktigt av programmet man uppdaterar ifrån :P 
Pappa och jag hann även med en tripp till Ikea, så till helgen ska jag montera en ny tv-möbel och så börjar min lägenhet äntligen se lite acceptabel ut! Vi rev ju ut några garderober tidigare i höstas och så var min snälla farfar här och målade. I helgen var pappa här och skruvade upp lite hyllor så nu är det bara några tavlor som saknas så är lägenheten top notch! 
 
Imorgon blir det jobb som vanligt iaf. Med tanke på dagens kaos så kom jag och Pellen överens om att jag skulle komma tidigt med henne. Så istället för starttid 12.00 så börjar jag kl 7. Sen jobbar jag fram till 21.30 med fem lektioner som avslutning! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0