två steg fram, ett steg tillbaka

Onsdag idag = lektion. Jasper bjuder ju på framåt på ett helt annat sätt mot för två veckor sedan. Jag vågar rida och rätta honom när det blir fel. 
Dock kommer vi ju till det nu att jag vill ha honom lite lösgjord och på tygeln.. Så fort jag göra något så börjar han bromsa. Rakt fram på fyrkanten helt kravlöst går strålande bra, men tar jag minsta lilla i tygeln eller bara lägger till benen och ber honom sätta bakbenen under sig - då lägger han i handbromsen. Det är så jävla svårt och jag vet liksom inte hur jag ska reda ut problemen. Han är stor, och nu när han har muskler och ork så kan han ju göra lite vad han vill med mig. Drar han i tygeln har jag inte en chans i världen. Där måste jag ligga steget före, men det är svårt när man inte får ta i tygeln utan att han bromsar. 
Imorgon ska han iaf få träffa Micke, kiropraktorn. Förhoppningsvis kan vi få lite hjälp på traven (höhö) av det. Även jag ska få träffa Micke. Mycket välbehövligt då han inte gjort ryggen på mig sen i våras tror jag. Sist han var hos oss så fixade han ju min nacke efter Maya-nocken. I och med det så kunde han inte fixa ryggen också.. Men nu är nacken bra så förhoppningsvis kan han hjälpa till lite med ryggen imorgon.
 
Jag har för övrigt varit på gymet både igår och idag. Har sprungit 5 km båda dagarna på löpbandet, och det bästa av allt är att jag inte har ett dugg ont i knäet av det! Det brukar annars komma gång två jag springer, men varken igår eller idag har jag kännt någonting! Blir en tripp dit imorgon bitti också. Tänkte springa och sen träna ben, eftersom jag inte hinner åka dit på fredag. Jag tränar aldrig ben om jag ska dit dagen efter, så jävla jobbigt att försöka göra någonting med träningsvärk i benen.. 
Imorgon lär jag ju inte kunna rida Jasper, men jag ska rida lektion på kvällen istället för mamma, så rida får jag göra ändå. 
På fredag ska jag till Raggan efter jobbet och rida ut i snön, och på lördag ska jag rida lektion på henne för Emma. Dessutom har mamma hämtat mina stövlar som varit på lagning, så nu slipper jag rida i Pellens hoppstövlar ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0