Here we go again!

Helgens starter är glömda och vi blickar framåt till på söndag! Det blev en spontan anmälning igår till på söndag då vi ska rida LB:3 på Jälla. Jag var lite skeptiskt först, men nu känns det ändå bra och jag hoppas verkligen att jag kan hålla den känslan och se det hela som träning.
 
Jasper gick riktigt bra idag när vi tränade, och framförallt så red jag bra! Vi provar oss ju fortfarande fram till ett sätt som passar honom allra bäst. Han är så stor och lång och har så mycket kropp. Att han dessutom har varit lite bromsig har ju gjort att man vill få honom att hitta framåtbjudningen och bara gasat på. Bakbenen har ju liksom stannat kvar hemma i stallet och i stället för att få en rund och lite gungig gång så har han bara blivit platt och med ben överallt. Så idag testade vi att rida låååångsaaaaaamt. Nu bjuder han framåt, och då går det ju att börja ta tillbaka. Han måste ju få en chans att, med sina långa ben, hinna ta ett steg i taget. Och när han fick den chansen så ble även traven mycket gunigare och han tog i med sina bakben! Riktigt bra känsla bjöd han på. Sen vill man ju såklart kunna leka lite med traven, läng och korta och att han ska bli rörligare, men i dagsläget ligger prio på att han ska hålla kroppen mjuk och elastisk. 
Galopp jobbade vi inte så mycket med, han gjprde två fina fattningar åt varje håll och höll sig rund, mjuk och ihop där också så det nöjde jag mig med. Traven är det jag känner att jag måste kunna börja påverka nu, så därför blir det mycket travjobb. 
 
Imorgon ska Jasper få gå lite i skogen så han håller humöret på topp. På fredag är jag ledig och ska åka med Emma till Strömsholm på tävling, men jag ska jobba lite på morgonen ändå så att jag kan rida lite på Jasper med Annies ögon på oss innan jag åker. Lördag är det också Strömsholm som gäller med Emma och Helge. Jag tror på ett sätt att det är den optimala uppladdningen för mig och Jasper - att jag inte ens är hemma dagen innan! Självklart skulle jag vilja fixa och pyssla och dona med honom, men jag tror att vi måste dämpa hela tävlingsbiten lite. Jasper får gå på någon lektion, Annie lovade att spola benen på honom och mamma får rykta lite. På söndag morgon är det bara knoppning och sen åker vi. Jag tror att det blir bra så! 
 
Hur som, eftersom jag är borta verkligen hela helgen så ska denna kväll ägnas åt packning inför söndag så att allt verkligen är framme och redo när jag kommer hem på lördag kväll. Sen ska jag också städa lägenheten. Så himla trist att komma hem söndag eftermiddag till en skitig lägenhet och känna pressen att ställa sig och städa då.. Så lika bra att ta tag i det nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0