Inspirerad till tusen

Igår var jag hos raggan på morgonen och planen var bommar och något litet skutt. Dock fick vi efter en liten stund sällskap i ridhuset av en häst som inte gillade ljudet av när raggan slog i bommarna, vilket hon gör då just bommar inte riktigt är hennes starkaste sida ;) men hon kändes fin och de bommar vi hann ta oss över gjorde hon bra! 

Idag blev det Morgonpasset hos Raggson som fick gå dressyr i ridhuset. Hon var faktiskt riktigt fin idag. Vi jobbade mycket i skritt först och hon var väldigt bra redan när vi satte igång sen. 

Efter jag varit hos raggan åkte jag till ridskolan där det vankades clinic med Helena Reje. 
Det var en riktigt inspirerande och bra clinic hon bjöd på, med otroligt bra vardagsknep både för mig som ryttare och som instruktör! En clinic på helt rätt nivå för publiken. Ofta när man går på clinic så visas det hur man jobbar med seriebyten, piaff och passage. Men faktum är - vilka är det egentligen som går på dessa clinics? Amatörer. Proffsen och de som är på den nivån att de tränar dessa svåra saker är inte på clinicerna. Det är vi alldagliga amatörer som går. Därför tyckte jag det var så bra att Helena verkligen kunde rikta sig till dagens publik. Så inspirerad nu till att både träna själv och att instruera mina elever! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0