Tävlingshelg

Påsk betyder alltid tävlingshelg. 
I torsdags red jag lektion på Jasper och han gick bra efter en stund. Spänd i början men blev riktigt bra sen. Jag var dock fortfarande väldigt osäker om jag skulle starta på söndag.. 

Igår hade vi ponnytävlingar och mina kids startade allihopa i lc:1. Alla gjorde så bra ifrån sig och de tog med sig hela tre rosetter in i stallet!
Efter klassen skulle jag rida ut på jasper med pellen, men självklart hade han lyckats dra till en baksko som satt löst.. Så det blev enbart hage och jag var rätt beslutsam om att jag inte skulle starta på söndag.. 

Idag kom dock en hovslagare ut och slog på skon. Så direkt där efter red jag ett pass med hjälp av Annie och det gick ganska bra! Vissa saker är fortfarande väldigt svåra, men jag tror att jag kan dölja problemen ändå. Dock är jag fortfarande så osäker, jag vill verkligen inte leverera varken en dålig ritt eller ett dåligt resultat.. Jaja, nu måste jag ju rida så jag får tänka på att outfiten är grym! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0