Fredagshoppning

Mina fredagar numera är helt fantastiska. Jag jobbar ju ganska långa dagar måndag-onsdag, vilket innebär att torsdag och fredag blir korta dagar. Verkligen fantastiskt att kunna sluta kl 13 varje fredag!
När jag slutat idag hade jag lektion och sen fick Jasper nya bakskor av Tonie. Jobbigt nog så måste han skos oftare bak än fram, vilket ju innebär att han alltid är i ofas.. men Tonie är hos oss stup i kvarten ändå eftersom alla våra hästar som han skor ligger i ofas med varandra.
På kvällen var jag med och hopptränade med Jasper! Det är väldigt länge sen vi hoppade nu (typ april?) så jasper var verkligen på hugget. Han hade lite svårt att hålla sig på alla fyra redan när vi värmde upp men skötte sig ändå bra. Pep och hoppade upp i luften lite då och då, men jag börjar bli van nu ;)
Själva hoppningen gick väl kanske inte strålande.. haha eller ja jag satt ju kvar och vi tog oss över, men jasper hade full rulle kanelbulle! Han tyckte det var superkul, och det är ju det viktigaste. Jag hade också kul men mamma var livrädd hehe. Ska verkligen försöka hoppa lite oftare så att han inte behöver vara så överladdad!

Imorgon ska jag faktiskt ta lite sovmorgon innan jag åker till stallet. Jasper ska ridas ut, jag ska ha lektion och så ska vi ha möte med tävlingssektionen. Skönt med en ganska lugn dag men ändå lite att göra. På söndag jobbar jag hos Nina så det blir tidig uppstigning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0