Snabb som blixten

Jaspe fick jobba lite idag också innan han signar ut för en chillvecka.
Han började faktiskt riktigt bra! Mjuk och framåt, men ville helst sladda ut rumpen till höger i vänstersvängarna. Dock kunde jag korrigera honom ganska bra och han accepterade utan att bli arg.
Annie och Lollo kom in efter en stund och frågade hur det gick, varpå jag svarar toppenbra - för det gjorde det ju! Haha sen fick jasper ett litet frispel..! Just i dem lägena så tror jag mest att det kryper av energi i kroppen på honom! Han hoppar och far, piper och frustar och är överallt och ingenstans! Jag fick gasa på några varv i galopp för att rida ur lite överskottsenergi. Men sen kändes han faktiskt fin och väldigt ridbar!

Jobbade hela kvällen som vanligt och hade lektioner. De första fyra grupperna var inomhus och med sista gruppen var vi i paddocken. Det var lite kallt, men jag var väl utrustad med vinterkängor, vinterjacka (hade även dunjacka och dunväst under..) och termobyxor så jag frös inte iaf! Dock undrar jag hur jag ska klä mig i vinter, men det blir ett senare problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0