Ut på tur, aldrig sur

Uteritt stod på dagens schema. Jag fick med mig Carro på macho och Therese på Collin ut i skogen. Jag brukar ju alltid säga att jasper är så otroligt lugn och snäll när vi är i skogen, vilket är allt annat än vad han var idag! Det började redan på galoppbanan där han gick och skakade på huvudet (i vanliga fall typ det värsta han gör ute.. Alltså att han drar ner huvudet mellan frambenen och skakar på det). Han gick sen och småtravade hela vägen, och när vi väl skulle börja trava så kom han mer uppåt än framåt.. Tillslut skötte han sig bra och vi kunde trava på ordentligt.
Vi red en lite längre sväng än vad vi brukar göra eftersom hästarna var så pigga och glada. Så efter galoppbacken vände vi och red rundan tillbaka också. Det är ganska bra att rida rundan baklänges, för då får man två ordentliga uppförsbackar ganska tätt inpå varandra som man kan galoppera uppför. Dock hittade jasper på lite egna grejer innan backarna.. Han bockade inte, men han hade helt spikraka ben och hoppade upp och ner i luften två gånger. Måste sett helknasigt ut!
Vi kom iaf hem allihopa tillsammans och ingen hade trillat av ;)

Så länge som hästarna ändå är snälla och inte skickar av en, så tycker jag det är helg okej att dom är såhär pigga och sprattliga. Jasper som har varit så instängd i sin bubbla och nu äntligen börjar vakna till liv. Jag unnar honom alla hans små bus just nu! Dock har jag tagit bort allt krafftfodret utom lite lucern. Även om han kommer röra på sig i princip varje dag, så känns det bra att han inte är allt för knäpp. Speciellt med tanke på att mamma ska passa honom i helgen när jag är borta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0