Vilodagar

Jasper har fått ta det lugnt över helgen. Tycker vi har ett ganska bra upplägg nu med träning måndag, tisdag och onsdag hemma, sen träning för Nina på torsdag och lugna dagar fredag, lördag och söndag. Lugna dagar innebär antingen helvila då han bara går i hagen eller så rider jag ut. När jag är ute så rider vi väldigt lugnt, skrittar mest på långa tyglar och travar och galopperar lugnt korta sträckor.
Så i fredags blev det helvila och igår var vi ute ensamma på en lugn tur. Facineras varje gång över hur otroligt snäll han ändå är när vi är ute i skogen!
Idag har jag jobbat hos Nina på förmiddagen. Hade stallet och red Lucas ett joggingpass i ridhuset. Han var riktigt pigg och glad, så det var kul!
Åkte till ridskolan sen och red ut på jasper med Carro på jennies häst macho. De skötte sig väldigt bra så det var strålande!
Åkte med mamma sen till granngården och handlade lite till jasper, bl.a. så fick han ett nytt innetäcke av mamma - Ett 300g innetäcke. Den tjockleken brukar räcka att ha inne i stallet hos oss på vintern om det inte är en riktig vargavinter. Så kan man bara lägga på ett utetäcke sen när de går ut. Jasper fick royals gamla amigo-täcke i vintras, men det bet han sönder tyvärr. Men nu är vi ordentligt kittade för vintern iaf!

Imorgon är det jobb som vanligt och jasper ska ridas. Förhoppningsvis kan vi få hjälp av Annie också! Får se om jag hinner rida tisdag och onsdag då jag ska till läkaren båda dagarna, av två olika anledningar men lite drygt att det blev två dagar på raken.. Torsdag åker vi dock till Nina ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0