Jullov woop woop!

Satt uppe till 5 i natt och pluggade psykologi.. Hann sova 1,5 timme innan jag skulle upp igen för att åka duscha och åka till skolan. Behöver jag ens säga att jag kännt mig som en zoombie hela dagen?!
Men nu har jag JULLOV!! Eller egentligen får jag imorgon, men eftersom vi ändå inte får betyg och sånt så är det lite ovärt. Så jag räknar mitt jullov från och med idag hehe.. Dock måste jag in till skolan för att hämta ut mitt busskort för nästa termin.

Roynisen red jag ett pass på i ridhuset. Han var så himla pigg och spänd i början så han höll på o krypa ur skinnet. Men vi redde ut det ganska bra ändå. I galoppen under uppvärmningen tycker jag oftast att han blir så himla stretig. Jag har ju väldigt lätt för att hamna i bakvikt och då skapa en liten dragkamp, men istället lutade jag mig lite framåt och stod stundtals i lätt sits och det blev faktiskt en enorm skillnad på hela hästen. Han sökte sig nedåt framåt och bar upp sig själv mycket bättre.
Vi la framförallt mycket fokus på galoppen idag, korta och länga sprången och hitta en bra bjudning i förvända.

På kvällen kom hovslagaren ut och skodde lilla pärlan, så nu är han ordentligt broddad runt om (hade bara två brodd i varje hov innan) och har fått knallröda snösulor! Mer än redo för vintern med andra ord!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Är han behandlad i ena frambenet? Och varför rider du då på honom?! Du verkar ha mycket "otur" med halta hästar, eller är det helt enkelt så att du förstör dom??

2011-12-22 @ 00:03:01
Postat av: Snickeri

Waow. Vilken schysst kommentar av någon som inte vågar skriva sitt namn ! Men du vet nog Karro hur du ska hantera det, bry dig inte, du har varit med förut, någon som avundsjuk på din fina häst ...

2011-12-22 @ 01:58:58
Postat av: Snickeri

Waow. Vilken schysst kommentar av någon som inte vågar skriva sitt namn ! Men du vet nog Karro hur du ska hantera det, bry dig inte, du har varit med förut, någon som avundsjuk på din fina häst ...

2011-12-22 @ 01:59:46
Postat av: Cappelli

Anonym....Vilken otrevlig komentar!



Och dessutom beh. Man inte mitt på benet... Man beh in i leden....

2011-12-22 @ 07:24:13
Postat av: Louise

Jag vill också ha röda sulor!! ;) ...eller jag vill att Fanny ska ha!

2011-12-22 @ 18:57:45
URL: http://www.louiseochfanny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0