15/6 2011

Jobb stod ju på dagens schema. Jag och Josephine hade ju tänkt rida ut tillsammans idag, men kom sen fram till att det var bättre vi red en och en för då blir stallet klart snabbare (av någon underlig anledning!). Så vid strax efter 2 skulle jag rida. Precis när benskydden var påväg på så började regnet plötsligt att vräka ner! Det var helt sjukt hur fort det gick, på 2 sekunder kom spöregnet! Dessutom regnade det pingisbollar.. helt sjukt!
Så någon uteritt just då blev det inte. Istället gjorde vi klart det mesta i stallet och sen gav vi oss ut tillsammans.
Hästarna var supersnälla och Frida hade inga problem att häng på Laban i början. Och om hon kom efter någongång så var hon snabbt ikapp när Laban stannade två meter innan vattenpölarna.. ;)
Jag har dock upptäckt att Frida inte alls fungerar nå bra på graman, iaf inte när man rider ut! Hon blir väääldigt tung i handen och går bara och hänger i gramanen. Tur då att hon verkligen är världens snällaste så att jag inte behöver ha gramanen som en "säkerhetslina"! Dock kommer den nog användas ändå endel ifall vi ska ut med planen att det ska gå riktigt fort ;)

Imorgon är jag ledig, så jag och Fritte ska iväg på lite roligheter! Haha nämen vi ska ta oss del en del av staden vi inte riktigt vet hur man tar sig till.. Så det kan bli spännande ;)
Ponnyn har en vilodag så vi ska skritta ut en sväng. Sne ska jag till v-by och rida min allra sista lektion.. Och eventuellt ska jag visa min fina ponny för en spekulant också!


Min fina lilla Fridis <3
Bilden är från div 1 finalen för två veckor sedan, har en drös med bilder att bjuda er på vid ett senare tillfälle! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

"min fina lilla fridis"? frida är faktiskt inte din!!

2011-06-16 @ 21:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0