Dag 14 - Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

För mig ser en vanlig vardag ut som så att jag går upp vid 07.20, gör mig iordning jävligt snabbt och sitter på bussen mot tunnelbanan vid 07.37. Jag slutar skolan rätt tidigt de flesta dagarna (14.45, 14.40, 17.20, 11.15) och åker då direkt till stallet.
I stallet gör jag alla vanliga stallsysslor - mockar, gör höpåsar, extramaten osv. Sen rider jag (eller om han vilar går vi ut och går) och blir han svettig får han duscha efter passet. Medan jag väntar på att han ska torka putsas all utrustning och alla saker plockas ihop. När Roynis har torkat så ska han "nattas", alltså ryktas, få hovarna kratsade, tvättade och oljade osv och därefter åker täcket och nattlindorna på.
När allt i stallet är klart åker jag hem. Väl hemma ska jag hinna träna, plugga och äta middag innan det är dags att dejta kudden ;)

Tisdagar är jag ju ledig från skolan så då brukar jag jobba och då ser ju dagarna lite annorlunda ut. Då börjar jag antingen 06 eller 8.30 och jobbar sedan till ca 17 och är hemma igen någon gång mellan 19 och 20.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0