Sommarbete, tvätt och lata dagar

Har inte hänt sådär asmycket sedan sist. Carro och jag har hängt i stallet hela dagarna och gjort ungefär ingenting. Jag har pussat på Elton, ridit Missan och tvättat alla mina grejer från Strömsholm. I förrgår red jag Missan k ridhuset och Annie hjälpte mig lite. Då blev det bättre! Det är en sån balansgång eftersom man vill ha stöd i handen, och då måste man ha bjudningen, men för att få bjudningen måste man redan ha ett stöd.. Ni fattar poängen, inte helt enkelt ;) 

Igår fick bästa Elton åka på sommarlov på riktigt bland sina kompisar på betet. Han var mycket nöjd med det! Så nu är jag hästlös på riktigt. Känns lite konstigt när man ändå hade börjat vänja sig vid att ha "egen" häst. Det blev ju som det eftersom jag hade hand om honom i nästan fyra veckor. 

Nu ska jag ta en prommis med Kennie, sen sola lite på baksidan innan jag åker upp till stallet och hänger där en stund :) 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur var upplägget på Strömsholm? Hade man fullt upp hela tiden eller fanns det gott om tid att ta hand om hästen eller bara njuta av att vara där? Fanns det tid på kvällen att göra något annat än att vara på Strömsholm? Funderar på att söka till nästa sommar..

2014-07-18 @ 15:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0