Bryt ihop och kom igen

Jasper var inte alls sig själv idag.. Han kändes okej när jag värmde upp, men efter en skrittpaus knäppte han av totalt. Jag fick honom inte ens i trav och han släppte bettet helt och hållet. 
I det läget vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill ju bara gå honom framåt, men vi kommer liksom inte framåt. Man vill ju bara få honom framåt genom att gasa på, problemet blir då att jag inte litar på att han ska hålla dig upprätt på alla fyra ben.. Absolut inte att han ska bli dum, men han har inte riktig koll på alla ben så jag vet inte om han kommer snubbla på sig själv..! 
Det blev bättre när jag gasat ett oss varv, men långt ifrån bra. Det är ju såhär det är med unghästar, och det är just därför jag tvekar på att skaffa en egen..
Vi ska iaf rida lektion imorgon också, så förhoppningsvis kan vi börja lite närmre där vi avslutade idag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0