Flyinge och full rulle

Jag spenderade min helg nere på Flyinge eftersom breeders var i full gång. Var ju tvungen att jobba några timmar i fredags morse, men vid lunch flög jag ner till Malmö och blev hämtad där.
Annies fina Casablanca var kvalad till fyraårschanpionatet. Det gick på torsdagskvällen men tyvärr var cassi lite spänd och gick inte vidare till final. Hur som så stannade hela ligan kvar under helgen så då kunde jag också åka ner och bo hos dem.
Drt blev en otroligt härlig helg med så mycket ny inspiration. Att se Charlotte Dujardin som testryttare på fyraåringarna var helt otroligt! Aldrig sett på maken till så bra ridning. Bara det att kunna sitta upp på tio fyraåringar utan att ha en aning om någonting.. Jag är impad!
Vi lastade tidigt i söndags morse och åkte hem mot Stockholm igen. Jag åkte med Annie, Jennie och cassi i hästbussen hem. Sju timmar och lite träsmak i röven, men det har väl ingen dött av?! När jag kom hem på kvällen somnade jag som en stock innan 17.30 och sov till kl 6 måndag morgon 🙈

För Jaspers del blev det inte riktigt som planerat pga en liten olycka. Inte gällande honom dock, men jag vågade inte skicka ut mamma ensam med honom i skogen. Han är verkligen snäll egentligen, men sista veckan har han varit så pigg.. Så han fick vila helt och bara promenera lite i ridhuset.
Så igår blev det lite ridning igen. Jag hade ju väntat mig att han skulle vara arg, vilket han alltid blir när han har stått. Problemet var bara det att jag hade behövt gå på honom lite, vilket jag inte riktigt vågar när jag är helt ensam i ridhuset. Han gör rätt stora hopp när jag säger till honom, och so far så har jag ju suttit kvar. Men en vacker dag åker jag i backen när han struttar upp i luften, och det känns onödigt att den dagen ska komma när jag är all by myself.
Det blev iaf bättre mot slutet och då kändes han ganska fin.

Idag red jag honom en sväng innan lunch och han var rätt arg då med. Grejen är att när han inte tjurar så känns han riktigt fin. Han bjuder framåt och det finns inte en tendens till handbroms. Inte alls som förut då han mellan stoppen ibland blev lite ojämn. Men jag tror delvis det beror på att han inte längre har någon att röja med i hagen. Han och Love hade lite väl kul sista tiden så nu går de inte tillsammans. Jasper behöver göra sig av med all extra energi, då han sällan tar ut det genom att bli het i ridningen. Snarare att det kokar i huvudet på honom.

Imorgon kommer tandläkaren till oss och ska bl a kolla jasper. Förhoppningsvis hinner jag rida lite också med hjälp av Annie. I och med tandläkarbesöket så avbokade jag träningen för Nina på torsdag. Vet ju inte om Uffe kommer behöva göra något, och då känns det ändå bra med lite framförhållning till Nina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0