14/12 2010

Longerade alltså Dampet idag. Han skötte sig väldigt bra och har blivit väldigt ludig på bara några gånger. Han longerades ju mycket i vintras/våras, men efter sommaren har det inte blivit så mycket. Så när jag började med det igen så lyssnade han inte alls på någonting! Men nu är han väldigt lydig igen! Blir så mycket lättare då! :)

Longerade i 25 minuter ungefär. Dandy tycker ju (som de flesta andra hästar) inte att det här med longering är superkul, så därför känns det onödigt att hålla på onödigt länge, speciellt om han sköter sig bra :)

Imorgon ska jag rida lite och på torsdag hoppas jag att jag kan rida lite för annie. :)


Dampet i Gyttorp i somras :)


Kommentarer
Postat av: Moas hästdagbok

Är det bara jag eller är det inte väldigt svårt att hitta lagom dyra, men snygga och bra kvalitets ridbyxor?



Har du några tips, eller bara vill dela med dig lite av dina ridbyxinköp - kika in och hjälp mig ;)

Tack på förhov!



2010-12-15 @ 21:43:21
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0