3/9 2010

Inställningen var det ja..
Idag gick jag in i ridhuset (ja, ni läste rätt.. har ridit i ridhuset en gång sen vi kom hem tror jag! Mycket skönare att vara ute) för att träna för annie med världens bäst inställning. Och hur gick det? Världsbäst!
Nä okej kanske inte riktigt världsbäst, men han var iaf superfin!
Skrittade lite och böjde honom för att få loss sidorna och gjorde även samma sak i traven. Han var 100 gånger mjukare idag än vad han har varit tidogare. Men det klart, när vi iprincip bara har fokuserat på det i två dagar så är det kanske inte så konstigt ;) Dessutom var han otroligt lätt i handen! Fantastiskt!
När han var lite uppvärmd så jobbade vi lite i galopp. Gjorde som vanligt att jag ökade på långsidorna och minskade på kortsidorna. När jag är i ridhuset så vågar jag rida på mycket mer, vilket gör att hela galoppjobbet blir mycket bättre eftersom han verkligen kommer igenom i kroppen då! Så när jag skulle ta tillbaka kunde jag bibehålla energin i galoppen på ett annat sätt än vad jag kunnat förut! Det som är svårast är nästan att bibehålla takten och energin! Till vänster tappar vi lätt takten lite och då försvinner ju också energin. Höger är lite lättare, men det är ju inte enkelt!

Sen jobbade vi lite mer i trav och övade på att rida långa och korta steg. Det har ju inte gått tidigare eftersom han inte haft tillräckligt mycket egen bjudning för att kunna samla sig. Vi har ungefär fått rida så fort det bara går för att han ska ha lite energi! Men nu bjuder han av sig själv och då går det att börja ta tillbaka lite grann! Det är ju långt ifrån SAMLING, men vi är på god väg! Nu är vi faktiskt ett steg närmre det vi strävar efter - samlingen, elasticiteten och lösgjordheten!

Travade bara av sen i en låg och rund form. Red totalt i ca 25-30 minuter, men det räcker när han är såhär glad och arbetsvillig som han var idag! I somras var det en dag när jag tränade för Emma som han verkligen känndes GLAD, idag hade jag samma känsla! Kan dessutom tillägga att jag hade korta soprrar och inget spö idag heller:D

I morgon ska Dampet få vila eftersom jag ska jobba på Hogsta hela dagen. Sen får vi se vad han ska få göra på söndag. Annie skulle försöka få tag på John så får vi hoppas att han komemr i nästa vecka. För även om Dandy känns kalasfin igen så är det just det här - ojämnheten. Det är det som gör mig så fundersam. Han är ju int esån egentligen. Men vi får hoppas att John inte kan se något utan att Dampet bara är lite divig! :)

Förresten så tycker jag ni har blivit ruskigt dåliga på att kommentera! :D


Dampisen igår ute i hagen :)


Dampis i sitt nya fina träns :D


Kommentarer
Postat av: Kristin

Snyggt träns du ;) Nu kan han och Ravine matcha haha

2010-09-03 @ 21:26:57
Postat av: Heddie

Määäh!:O Jag kommenterade ju igår ;). Jag saaa ju att det skulle gå som smort ;D!

2010-09-03 @ 22:26:20
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Snyggt träns! Är det från Hööks? Önskar jag kunde hitta ett sånt i mörkbrunt...

2010-09-06 @ 18:24:30
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0