Tävling Täby Rs 27/2 2011

Oui oui, tävling i Täby idag!
Vi kom dit vid typ kvart i 9 och jag hade starttid vid 10. Dandy var faktiskt väldigt lugn och snäll när vi lastade ut honom! Dock krävs det ju dock fortfarande 3 pers för att sadla honom.. En som håller i hästen och en på varje sida om saeln.. :P samma sak när man ska sitta upp, en som håller i hästen, en som hoppar upp och en som snabbt drar udan pallen :P
Iaf, på framridningen känndes han helt okej, väldigt lugn och avspänd. Annie var med och hjälpte mig lite. Men han fick gå rund och låg så att han hittade bjudningen själv.
Inne på banan var han väldigt fin innan programmet började, och första öppnan och slutan var okej. 8-meters volterna vart väldigt ojämna, och skolorna till vänster gick vääääldigt långsamt.
Traven var inte så bra, men galoppen däremot var riktigt bra! Vi hade 7:or på båda bytena och serpentinerna!
Nä men jag är missnöjd med traven men nöjd med galoppen!
Dock räckte det till 62,63% vilket innebär att det första nationella kvalet är kirrat!! :D
Känns ju väldigt roligt att vi kan ta det första kvalet på en ritt som inte känns jättebra! Vi hamnade någonstans på mitten i resultatlistan. Men det var många väldigt bra ekipage med, så mer än så hade vi väl inte förväntat oss :)
Väldigt roligt var också att Sandra och Fiona gjorde en superfin ritt och redpå 64%, vilket la dem precis utanför placering!

Anledningen till denna sena uppdatering är för att jag har haft fint folk på besök hela kvällen! Massa stalltjejer var här och käka middag och tårta eftersom jag fyller 18 idag!! :D :D Så jag har också fått massa fina presenter av massa fina vänner! Tack <3
Vi hade dessutom högläsning och väldigt mycket skratt åt en viss blogg.. hahaha! Mer än så får ni inte veta :D

Imorgon ska jag och Maria skritta ut p¨morgonen, sen tror jag att jag ska åka till v-by stallet och rida på Musse :)


Bilder kommer sen :)


Kommentarer
Postat av: Cappeli

Grattis till kval o din stora dag!

2011-02-28 @ 07:59:01
Postat av: Anonym

Grattis :) Hur gör du för att uppskatta ridnigen så mycket som du gör? Man märker det på dig! :D kram!

2011-02-28 @ 11:14:15
Postat av: Jessica Eriksson

Grattis till ett kval :)

2011-02-28 @ 20:17:08
URL: http://dressyrponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0