15/7 2011

Idag har jag haft all tid i världen att blogga, meeeeeen jag har inte orkat! Var faktiskt uppe redan vid halv elva eftersom jag skulle till Lina och klippa mig vid halv 12. Och efter det var jag tvungen att ta en liten powernap i solstolen tills solen gick i moln, och då var det dags att åka till stallet ;)
Frida slapp iaf bli korv idag!
Tog med mig gramanen in i ridhuset idag, även fast jag verkligen ogillar att rida henne på graman. Men anledningen till att hon blir så stark är dels att hon inte har styrkan, men också för att hon inte är tillräckligt kvick. Och att få henne kvick är så hejdundrans svårt, för det är så mycket häst i den där lilla kroppen! Så när jag ska försöka få henne kvick blir hon så stark och dp kan gramanen vara ett bra hjälpmedel!
Dock använde vi den aldrig eftersom hon var mycket bättre idag än vad hon varit senaste dagarna. Jobbade med en miljon övergångar för att få henne kvick och lydig, och tillslut fick jag henne dit jag ville ha henne, så då avslutade vi. Det som också är svårt med Frida är att det inte syns så tydligt på henne att hon är så fruktansvärt stark, bortsett från de gånger då hon verligen drar mig ur sadeln. Men hon har iaf slutat med sina små utfall när hon bara slänger huvudet upp i vädret och springer! Så det är ju positivt! :D
Men nu ska kossan få börja gå lite mer dressyr för att bli ännu lydigare och starkare i kroppen. Som sagt så har kondisen fått ett litet försprång nu, så nu är det dags för lite hårdare träning!
Imorgon ska jag dock rida ut igen och sen ska hon få vila på söndag. Imorgon ska vi även åka till Enköping och titta på två hästar. Spännande ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0