Barbackaturer och en tripp till Segersta!

Har verkligen hållt igång hela dagen! Åkte hemifrån vid 9 imorse och var på plats på Hogsta vid 9.50. Dandy var i hagen så jag tog in honom och mockade sen ur hans box. Tog nästan 45 minuter, men då var det minsann inte ett enda höstrå kvar! Spånade även upp den så att den är redo för Fridas ankomst!
Strax efter elva tränsade jag prinsen och skrittade iväg BARBACKA mot Norrby.
Vid halv 12 släppte vi hästarna på sommarbete! Dandy går tillsammans med bl.a. Hannas häst och mammas arbetskamrats häst! Så Hannas mamma Karin lovade att hålla lite koll på Dandy också :) Fats känner jag mig själv rätt så komemr jag iaf skritta förbi där nästan varje dag :D

Därefter åkte jag och mami direkt ut till Segersta för att provrida hästen igen, och jag är precis lika såld! Det är verkigen min perfect match, och jag kan bara hålla tummarna nu för att den snart står i stallet och är bara min! Det roligaste var att det var flera som var där som kommenterade att vi såg ut att passa så bra ihop! Så det var verkigen jättekul! Nu kan jag inget annat än hålla tummarna för att den kan få flytta till Hoggis!

Därefter åkte vi tillbaka till Hogsta för att plocka hem lite grejer som ska tvättas åt Frida. Och därefter direkt till v-by stallet. Jag jobbade hela kvällen, och vid 8 kom mamma och hjälpte mig att fylla vatten åt hästarna så att jag vid halv 9 kunde ta ut Frida på en liten barbackatur i skogen! Hon är så mysgi den lilla hästen, så himla snäll i alla lägen! Vi skrittade iaf ner till ängen och skrittade runt hela ängen och sen upp för mördarbacken. Frida som har så fantastiskt bra kondis var alldeles anfådd efter mördarbacken..

Imorgon ska jag rida Frida på morgonen, sen på eftermiddagen ska hon badas och knoppas. Jag tänkte även försöka ta mig ut till Gömmargårdenen sväng och kolla på tävlingar! Vi får väl se vad som hinns med ;)

Fridis
Fridisen på ängen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0