Träningstips: "trappan"

Den här övningen har jag skrivit om förut, men tänkte visa lite tydligare nu.

Övningen kan göras på alla olika nivåer och går att anpassa efter de flesta hästar!
Vid hörnbokstaven läggs en volt, 8-10 m och sedan är det öppna (rött) ca 10 m på spåret. Därefter går man in i en sluta (grönt) in till kvartslinjen - öppna rakt fram ca 10 m på kvartslinjen - sluta in till medellinjen och sedan rakt fram.
En väldigt okomplicerad övning som alltså går att anpassa väldigt mycket.
man kan t.ex. byta ut öppnan mot att rida spikrakt fram med endast ställning och slutan kan bytas ut mot skänkelvikning.

Ni får ursäkta min målarskills i ps! :D

Kommentarer
Postat av: Linnea

Svar;

Vissa säger så, vissa inte. Jag har inte sett det, varken i TR eller ridsports hemsida. Men jag antar att du har rätt, men jag anmälde ändå för man vet ju aldrig.. alltid bäst att vara på den säkra sidan!

2011-06-25 @ 22:01:27
URL: http://dressyrmakarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0