18/3 2011 Musse

Direkt efter skolan åkte jag upp till v-by stallet och red på MusseMus tillsammans med Vellen, Stella och Erkan. Musen var lite jobbig till en början, men sen vart han riktigt fin!
Dock vart han rejält tjurig när vi hade galopperat lite. När han tycker det är jobbigt och inte riktigt orkar så protesterar han genom att stanna och trycka sig mot mitten. Då sa annie att jag bara skulle försöka jogga-trava honom lite. Han har ju haft två lägen - stenhårt arbete med mycket tryck eller slöspringa med myrsteg. Men han måste hitta ett läge som är mitt emellan dessa två, så att han kan arbeta utan att ta i så att han spricker. Han var superduktig och kunde sänka sig och trava i en lugn och avspänd trav! Har nog aldrig hänt förut! :)
Allt som allt är jag väldigt nöjd med min duktiga lilla MusseMus! Nu har jag ju faktiskt ridit honom tre dagar på rad, så det är kanske inte så konstigt om han är lite trött. Han är ju inte direkt van vid att arbeta såhär :)
Men han är väldigt rolig att arbeta med! Det har blivit så stor skillnad på bara ett par veckor! Framförallt är det roligt att det är sån skillnad på galoppen. Förra torsdagen var första gången han började närma sig att gå på tygeln i galopp, och idag gör han et utan problem i båda varven! Det går fortfarande lite väl fort, men även farten är mycket mer kontrollerbar nu än vad den var för en vecka sen!

MusseMus ska få sig ett pass imorgon eftermiddag också och sen hoppas jag kunna starta honom på söndag också! Eftersom vi nu börjar redan kl 8 så kan det nog gå att lösa iaf! :)


Silverhingsten i maj 2010!


Kommentarer
Postat av: Elin

Är så gaalet kul att se hur otroligt fin han har blivigt Karro! :D

2011-03-18 @ 23:06:50
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se
Postat av: fridish!

haha hääääääääääär är den som jag menade att du satt så mycket till höger! men iofs så är det ju i kurva här också ;)

2011-04-06 @ 23:25:39
Postat av: Karro Grape

precis Danish!! jag hjälper bara till att svänga förstår du :D (a)

2011-04-07 @ 09:38:40
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0