23/3 2011

Kan ju lite halvt säga att skolan verkligen tar död på mig. Inte för att jag har så extremt mycket plugg, men för att det är sååå fruktansvärt tråkigt! Därför känns ju varenda uppgift, varenda läxa och vartenda räknade mattetal som att bestiga ett berg. Finns verkligen inte ett enda ämne som jag tycker är roligt.
Därav den tråkiga uppdateringen!

I vanliga fall brukar ju Dandy vila påonsdagar eftersom jag kommer vid 5 och måste åka igen vid strax efter 7 för att hinna till min ridlektion på v-by, så då hinner jag inte rida. Men av olika anledningar var jag tvungen att rida idag. Så jag kom till stallet vid strax efter 17. Mockade och fixade allt hos Dampisen och gjorde sen iordning och red. Eftersom han har varit lite seg sista tiden och jag inte vill rida med spö varje dag, så satte jag på mig långsporrarna. Det blåste dock väldigt mycket ute, vilket låter inne i ridhuset. Det gjorde ju att han var lite på tårna, men tyvärr inte tillräckligt för att han skulle bli pigg av sig själv ;)
Red mycket skänkelvikningar i trav i början, vilket han faktiskt gjorde väldigt bra! I galoppen har vi fått väldigt svårt att hitta rytmen och den där rena 3-takten. Det blir lätt så himla oryttmiskt.
Red inget långt, men ett relativt intensvit pass.

Hann alltså inte rida min lektion på kvällen, och jag hinner inte rida imrogon heller. Anledningen till det är att Dandy ska till veterinren, eller snarare att veterinären kommer ut till Hogsta för att titta på en rad olika hästar! och en av alla dess är alltså min lilla prins. Inte för att han känns halt eller dålig, men han har ju varit lite bromsig sista tiden så därför har jag valt att kolla upp honom nu. Dessutom har vi behandlat, behandlat och behandlat sista året och det känns inte riktigt som att det ger något långvarigt resultat. Därför har vi också valt att testa en ny veterinär - Silvana (Sylvana? har ingen jävla aning om hur det stavas.. :P). Min förhoppning är väl nu att vi ska hitta vade det är som verkligen är fel och att Dampis ska behandlas mot det han behöver behandlas mot! Jag skiter i om det handlar om fyrtioelva karensveckor, jag vill bara att min fyrbenta lilla kompis ska bli frisk och hålla ett tag till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0