1/10 2011

Känns helt galet bra att det redan är oktober! Det betyder att det bara är typ 8 månader tills jag tar studenten!!

Dagen har ju aif spenderats i stallet som vanligt.. Vem är förvånad?! Men har man inget liv kan man ju lika gärna vara där 8-20.. ;)
Jobbandet gick bra och vid 14 skulle Emma rida Royne. Så jag gjorde iordning och skrittade ut på honom. Skulle gå den lilla rundan runt söderbergs, men det visade sig stå militärer mitt i skogen?! Royne undrade vad i helvete de gjorde där! Han har nog inte sett så många militärer i sitt 10-åriga liv, och framförallt så har han nog inte sett så många sånna där nät tält..! Det hela slutade iaf med att jag fick sitta av och leda honom sista biten hem.

Emma red ju honom först, men tyvärr hann jag inte se något av det. Sen fick jag sitta upp och rida lite. Problemet med Roynis är att såfort han inte är helt loss så blir han så kort i halsen och hög i nacken, så jag fick jobba med att bara ha honom rund och låg. Det var iaf mycket lättare efter att Emma hade ridit! Jag red bara i högst 10 minuter eftersom han var ganska trött redan när jag satt upp.
Efteråt skulle vi skritta ut en sväng, men vi kom inte särskilt lugnt innan vi mötte en cykel, och så var den skritturen över.. Roynis tvärvänder och har inte alls någon lust att vara lugn och snäll. Sen var han livrädd för exakt allting!

Jobbade klart och var hemma igen vid 20.. Förstår inte hur saker och ting kan ta så lång tid?! men har man inget liv så kan man ju lika gärna hänga i stallet.. ;)
Jag jobbar faktiskt inte nu fören nästa söndag. Skönt med lite ledighet, även om jag gillar att jobba!

Imorgon ska jag ta sovmorgon, på riktigt! Sen ska jag och mami och åka iväg och införskaffa lite nödvändigheter till lille Roynis, för att slutligen avsluta i stallet där R ska få skritta ut i skogen!


Bästa Dampis får stå för bilden!


Kommentarer
Postat av: tips

det är klart att han håller på och fjantar om du låter honom slippa när han blir rädd för något . Ha tålamod och var envis .

2011-10-02 @ 10:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0