Dagens ridpass 5/10 2011

Dagen till ära blev det dressyr i ridhuset för Roynes del. Han var något trögstartad, men när vi väl kom igång så blev det helt okej. Inte toppenbra, men okej.
Fortsatte med att bara försöka sänka honom och arbeta honom rund och låg. Dock kändes det idag som att ledningarna var lite långa hos Mr R, men så får det väl vara ibland.
När vi skulle skritta av ute i det gröna så kommer det plötsligt en liten fläckig ponny i full galopp på andra sidan vägen. Mycket läskigt sa Royne och blåste upp sig. Kort därefter kommer det en joggare.. Livsfarligt om man frågar lilla R. Så han tvärvänder och tränar galopp-framför-bil-på-asfalt.. Bra att kunna sånt också..! Efter lite övertalande så kom vi fram till att joggaren nog inte var så farlig, inte den fläckiga ponnyn heller för den delen!

Imorgon ska han få vila (som vanligt eftersom det är torsdag) så jag åker ut på morgonen och tar en promenad med honom. Blir en så lång dag om jag ska åka ut efter skolan eftersom jag inte slutar fören 17.30..

Om 45 minuter ska jag inta träningsläge framför Greys Anatomy! Äntligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0