Vilodag

Igår joggade jag vackre svarten lite i ridhuset. Han känndes väldigt trött och var så där jobbig i munnen som han blir när han gått på kandar.
Idag blev det en vilodag så vi skrittade ut. När vi var nästan hemma igen kom det tre cyklister i världens fart bakom oss. Jag visste ju att Royne skulle bli rädd för dom så jag skriker åt dem att de ska stanna. Bryr de sig om det? Inte ett smack. Royne börjar trippa på stället när de kommer nära och jag skriker åt dom en gång till. När de svischar förbi i 180 knyck flyger Royne ut bland träden och jag hade en fet gren i ansiktet. Den sista av de tre cyklisterna stannade upp och frågade hur de gick, men lyssnade förstås inte på svaret. Kan kanske bero på att jag skrek idioter åt dem..!
Det gick iaf bra med oss och vi kom hem båda två tillsammans. Dock hade jag små grenbitar innanför tröjan när jag kom hem..

Förstår verkligen inte vad vissa människar tänker med?! Har de ens någonting bakom pannbenet? Den sista idioten är inte född än..

Imorgon ska R gå lektion för Emma! wunderbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0