Helt slut!

Var i stallet kl 6 imorse och kom hem strax efter 20.. Heldag minst sagt!
Red QD på förmiddagen och han var ganska trevlig. Lite stel och stark bara, men Clara vill säkert trimma honom lite i veckan så blir det nog bra ;)
Därefter skrittade vi ut med Qui och Vladi, och sen var det Helges och Queens tur.
Jag trodde att det här skulle bli en rktigt lugn dag, att jag skulle vara hemma vid 18 kanske. Men vart tiden tog vägen har jag verkligen ingen aning om..

Jag red även lektion för Emma på Laban idag. Han inledde med ett försök att få piloten att behöva bjuda på tårta när han blev "rädd" för en contaner.. Men jag satt kvar och kunde lugnt och försiktigt ta mig in i ridhuset till slut.
Laban var faktikst riktigt duktig och jag börjar komma på honom lite mer. Han passar mig ju också väldigt bra i storlek, så det blir ju lite lättare än med min stora svarta!
Först och främst låg fokus på att han skulle ta skänkeln och gå fram ordentligt. På så sätt är han ju lite som Royne, men skillnaden är att Laban springer på ändå och så när man ska göra något nytt så berättar han att han glömde att det satt någon där uppe. När han var framme för skänkeln, uppvärmd och pausad så jobbade vi med lite galopp. Började med något byte åt varje håll, vilket gick ritkigt bra även om jag missade med hjälperna lite. Därefter gjorde vi några galoppslutor åt varje håll, innan vi övergick till travarbetet. I traven red vi några skänkelvikningar på diagonalerna och öppnor på långsidorna. Sen höll jag på att dö! Sinnessjukt vad jobbigt det är att rida!! Men så kul!
Emma tyckte att Laban såg fin ut, och jag säger inte emot. Han känns mer och mer avslappnad för varje gång jag rider.

Royboy då? Fick rapport av Nina idag att han inte visat någon hälta! Han hade varit lite stoppig, men de kör på. Jag jobbar halvdag både onsdag och torsdag så då ska jag ut dit och rida lite på honom.
Imorgon väntar jobb som vanligt, men Clara tar morgonen så jag börjar först vid halv 9 :) gött med sovmorgon! Dock jobbar jag varje dag fram till nästa tisdag, men med två halvdagar istället för en helt ledig dag. Blev bättre att göra så eftersom jag då kan åka och rida min häst två dagar istället för en!

Nu är jag helt slut i hela kroppen, så ska nog inta sovläge så snart som möjligt ;)
Låter gulliga Laban stå för bilden idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0