Onsdag

Emma red Laban idag, och det lät som att det hade gått bra. Han hade varit lite busig men ändå ganska duktig. Tyvärr kunde jag inte se något eftersom jag hade fullt upp i stallet, men nästa gång tänker jag sitta bänkad i ridhuset och kika!
 
Royne red jag ett pass på på kvällen. Han var lite tjorvig i början, men han har ju å andra sidan inte gått ordentligt sedan i söndags. Men när jag jobbat igenom honom en tund med miljoner miljarders tempoväxlingar och övergångar så ble han fin. Galopperade helt okej, men traven var helt outstanding! Han travade verkligen som aldrig förr! Att han bara orkade något varv gör ingenting, nu har han bevisat att den där traven finns där så får han bara stärka sig så kommer han kunna trava som en Gud efter vintern.
Imorgon är det vila för båda hästarna. Det blir promenad för hand, antingen en häst på morgonen och en på eftermiddagen, eller båda på eftermiddagen. Beror lite på när jag orkar dra mig upp ur sängen.. Börjar nämligen jobba först vid 12 ;)
På fredag blir det lektion för Emma med Royne, ska även försöka få en tid att träna med Laban i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0